Imorgon hästskötarexamen!

Imorgon är det äntligen dax för mig att göra hästskötarexamen! Ända bort till Nyköping ska jag!

Har väntat i cirka 5 år på detta! Jag skulle nämligen ha tagit den redan för fem år sedan, när jag gick på Jälla och hästhållning, men då glömde jag att skicka in anmälningsblanketter och annat, då jag sista terminen mest läste teoretiska ämnen. Sedan dess har jag sagt att jag någon gång ska ta examen i detta. Jag vill ju trots allt ändå ha papper och diplom på att jag har kunskaperna.

Nu när det bara är några timmar kvar är jag riktigt nervös! Jag kan ju det mesta, har läst Hästhållning i praktiken både framlänges och baklänges, men man vet ju aldrig! Kan gå hur som helst när man väl är där, och jag vet ju inte hur examen är upplagd, vilket är det som gör mig mest nervös. Jag tycker att jag har tillräckligt med kunskaper, teoretisk och praktiskt, för att klara provet imorgon, men jag kan ju aldrig förbereda mig för det oväntade.

Jaja, det är väl som alla andra saker i livet. Om det nu inte skulle gå vägen imorgon, så vet jag ju hur examen är upplagd på ett annat sätt och jag vet då vad jag behöver öva mer på, vilket säkert gör att jag vid tillfälle nr 2 (för jag ska ta examen!) kommer att vara mindre nervös och då kommer det att gå galant.

Nej så ska jag inte tänka, jag kommer klara det imorgon! Wish me luck! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0