Dramatik i sommarhagen

Glens semester rullar på någon vecka till och hon verkar ha det hyffsat bra i sin sommarhage! Hon kunde dock gärna lägga på sig lite mer för att få en riktigt rund och fin sommarmage, men det är ju typiskt henne att alltid visa revbenen…. Så fort hon kommer hem till stallet igen ska jag kolla masken en gång till och sen fråga Stickan, vår veterinär, vad jag kan göra om hon fortfarande har mycket mask. Jag har inte behövt sätta på henne någon flughuva i år, vilket är jätteskönt då jag egentligen inte gillar att hon har saker på sig i hagen dygnet runt av säkerhetsskäl. I deras hage finns mycket skog att ta skydd i mot äckliga bromsar och flugor och annat.

Dock har det varit en massa bråk i hagen efter att den nya hästen kom. Den lilla ponnyn Bobbo har visat sig från sin absolut sämsta sida och jagat både Fauve och Kingen dag som natt. Båda var helt söndertrasade efter bara några dagar och Fauve blockhalt så vi var tvungna att köra henne tillbaka till stallet. Troligtvis har hon fått lymfangit i ett sår på bakbenet och hoppas verkligen att det inte är något värre! Kingen blev någon dag efter sparkad av Bobbo och även han blockhalt och akut körd till Ultuna mitt i natten. Vi får se vad utsikten för honom blir. Usch, blir så arg när hästar beter sig så och inte slutar att gå på och attackera trots att de hästarna säger att de ger sig och går därifrån! Men men, inte så mycket att göra åt när det gäller hästar. Vi vill ju trots allt att de ska få gå i sin stora flock och få vara just hästar. Tur att han inte är så mot resten av flocken!

Är kattvakt denna vecka också, vilket inte gör att jag får mycket sömn. Katten är min lillasysters Ville och han är van att gå ute dag och natt och endast komma in för lite mat, kel och vila någon timme innan han får gå ut igen. Men hos mig måste han vara inne dygnet runt, eftersom jag bor i stan och vågar inte släppa ut honom. Det innebär inte så mycket sömn för mig och kokhett inne i lägenheten då jag itne vågar ha några fönster öppna. Nåja, tur att han är så söt och att han bara stannar i fem dagar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0