Anmälan inskickad!

Nu har jag skickat in min anmälan till hästskötarexamen i vår! Äntligen!

Mamma och jag passade på att ha en liten genomgång för HLR i helgen när jag hälsade på hemma, så i och med det har jag allt jag behöver för min anmälan. Kunde redan det mesta för HLR, men alltid skönt med en lite påminnelse. Får hoppas att jag aldrig kommer att behöva använda de kunskaperna i praktiken, men bra att kunna iaf!

Det är så spännande! Jag hoppas jag får göra provet på Jälla, min gamla skola. Undrar om det är sig likt där och om det är samma lärare som arbetar kvar? Och samma hästar? Det var ju bara fyra och ett halvt år sedan jag gick ut så några borde ju finnas kvar.

Men nu börjar det jobbiga: Pluggandet! Måste lägga upp en plan för det. Jag kan säga på en gång att den del som jag vet med mig att jag kommer att behöva uppdatera och plugga mest på är foder-delen inklusive matsmältningssystemet hos hästen. Måste lägga upp en plugg-planering, men det blir lättare att göra det när jag får reda på datum för examination! De praktiska testerna tror jag att jag kommer att klara av bra, det är bara de teoretiska som jag fasar lite för...


Bilden tagen från hippson.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0