Igångsättning och hovslagarproblem...

Nu har vi börjat sätta igång Glen igen! Än så länge har hon mest skrittats ute i skogen och jag longerade henne lite på volten i skritt och ytterst lite trav. För att ha stått på vila nu ett tag så känns hon faktiskt riktigt bra! Stelare i vänster sida än i höger, men det kan vi nog lyckas få bort ganska snart. Nästa vecka börjar träningarna på Skånsta för Ulf Johansson. Nu har vi äntligen fått fast plats i gruppen så det är jättekul! Men det gäller att jag får Glen tillräckligt i kondition för det. Men vi kan ju alltid börja lite lugnt och behöver inte vara med på hela träningen om det inte känns helt bra.

Sen har det ju inte heller hjälpt att alla hovslagare i hela Uppland (känns det som) har haft semester eller fullt upp denna vecka som gått. Glen skulle ha fått nya skor i tisdags, men Martin blev akut sjuk och sängliggandes och kunde inte ta sig ut till oss. Alla hennes skor sitter löst och hennes ena baksko har hon tappat, den som sitter på hennes känsliga hov vilket inte är bra. Hon har fått en spricka i den gamla sprickan, vilket gjorde det rätt akut att få ut en hovslagare snart! Eftersom jag inte fick tag i någon uppstådde en smärre panik i mitten av förra veckan. Som tur var fick jag låna en boot, typ en känga, av Therese att sätta på. Så den har hon fått haft av och till och det har än så länge inte blivit värre iaf. Tyvärr har hon fått lite skav på karleden av den, och i rötmånadstider är väl inte det så jättekul, men det har tvättats noga och hållits rent så förhoppningsvis blir det ingen fara med det.

Sen har jag lite andra spännande saker på gång. Tittar ju runt lite efter en ny, yngre och grön häst att så smått börja med. Nu kan jag ha hittat en trevlig kandidat! Men berättar inget mer förrän jag har bestämt mig och allt är klart. Fortsättning på det följer helt enkelt J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0