Snart Sthlm Horse Show i Globen

Nu är det bara några dagar kvar till Sthlm Horse Show i Globen! Jag och Eve kommer att gå på fredagen, mittenföreställningen när de visar hoppning och island (Eve är nämligen lite av en islandshäst-nörd, då hon har två stycken). Vilka dagar ska ni gå? Brukar vara bra clinic's då så det ser jag fram emot! Förra året hade de bytt hopp-clinic'en mot en clinic med den sjukt duktiga fransmannen Jean Francois Pignon, men det blev lite långdraget tyckte jag. En i min dressyrgrupp på DJRK ska jobba som hinderpersonal under tävlingarna, så ska nog försöka ta en fika med henne också. Vore ju kul att höra lite bakomkulissen-skvaller, både från tävlingarna och ryttargalan.

Som vanligt har jag även en lååång shoppinglista över allt jag ska handla! Får se hur mycket jag faktiskt kommer att köpa i år, då jag kommer att få en väldigt liten lön i november tyvärr... Men men något ska jag nog hitta :)

Här kommer för övrigt listan:

* Martha Ridewear Philippa Chinosridbyxa
* Termoridbyxa
* Ridväst
* Tunna ridstrumpor
* Dressyrschabrak, vet inte färg/märke, men vill ha en till vardagsträning
* Svarta lädertyglar med gummi på insidan
* HV Polo bag, om jag hittar..
* Snyggt armband med bett
* Lädertömmar, men de är rätt dyra så de får jag nog vänta med
* Hoppspö, och om jag hittar ett lika bra dressyrspö som jag har (mitt börjar bli rätt slitet, men tycker så mkt om det!)
* Stallboken 2011
* Säkerhetsstigbyglar, vet inte riktigt vilka än. Hade velat ha ett par Sprenger eller Pfif, delade stigbyglar, men fick höra av Sylve Söderstrand senast på clinic'en i Täby att dessa egentligen inte är ett par säkerhetsstigbyglar, så får kanske kolla på något annat.. Någon som vet om de faktiskt är det eller inte?

Det är vad som står på min önskelista just nu! Får se hur mycket av det som det blir på fredag, kanske hittar jag även annat jag anser mig behöva för stunden! Brukar ju bli så...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0