Hoppträning 29/11

Igår hade vi hoppträning igen. Tråkigt nog börjar det bli en vana för oss från Svinninge att komma sent till träningen och hjälper då inte till med att plocka fram hindrena... Men jag skyller på långsamma killarna i stallet. Nästa gång rider jag i förväg!

Hur som helst, igår var vi rätt många, sex pers och svinkallt! Minus 15 grader minst! Men vi höll igång riktigt bra, hade bra tempo! Hoppade fram två stycken samtidigt, på två volter, så det gick bra, och under helaträningspasset hade vi bra med yta i mitten av ridhuset att skritta runt på. Tur att Täljö har ett stort ridhus!

Träningen var bra igår, men lite för låga höjder för mig och Glen. Hon blir lätt springig och slarvig på lägre höjder, då hon blir nonchalant mot hindrena. Men annars känndes hon jättebra. Pigg, men inte för pigg som på förra träningen, poistiv och frammåt, som hon brukar och ska vara mot hinder! Hon älskar ju att hoppa.

Vi hoppade lite studs, där Glen verkligen fick uppfarten och verkligen studsade sig igenom! Men hon lärde sig tillslut att inte rusa in, så det var ju bra. Glen hade generellt en väldigt bra galopp idag genom hela passet, trots att det gick lite fort ibland. Anna-Karin tyckte att jag måste försöka runda henne mer runt skänkeln, men det är ju precis det vi jobbar på (Hela Glens högersida är stel och full med knutar!), men rakriktningen var det inget fel på! Jag tyckte det känndes jättebra, och att hon lyssnade bra på mina skänklar, som det kan vara lite si och så med. Vi tränade även olika linjer, snettigenom, och hoppa på böjt spår. Detta la vi sedan ihop till en bana. Jag var sist att hoppa banan, och precis när jag landat efter att ha hoppat sista hindret, så släcktes ljuset ned i hela ridhuset och halva stallet! Både jag och Glen blev förvånade, så hon tvärstannade och jag flög fram på halsen på henne. Ren tur att jag inte föll av! Jag var mest glad över att jag inte var mitt i studsen då! Stallägaren kom men visste itne ritkigt vad felet var så vi bestämde oss för att packa ihop. Lite synd då vi gärna hade hoppat en bana till, med kombination som var planen, och på en högre höjd, men det får bli nästa gång. 

När vi red hem var det ruskigt kallt! Jag frös som sjutton och fingrar, kinder, lår och rygg, trotts massor med kläder! Ska höra med ridhusägaren om vi inte kan få rida tidigare, så vi slipper rida hem så sent, det är inte alls kul nu på vintern.

Sen fick jag höra att Täljö har utmanat oss i Svinninge på en maskeradhoppning den 12 december! Det ser jag fram emot! Blir nog inte så högt för mig och Glen, med tanke på att vi inte har hoppat så högt de senaste träningarna, men det blir nog kul ändå!

                                                                 Vår hinderuppsättning:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0