Julshow på Täljö 12/12

Ja jag vet, jag har varit usel på att uppdatera bloggen! Jag kan bara ursäkta mig med att jag varit sjuk, igen! och haft massor att göra på jobbet. Men nu ska jag nog få iväg ett inlägg från söndagens julshow!

Täljö hade annordnat en julshow, som bl a innehöll hopptävling täljö mot svinninge, hundhoppning/agility, luciatåg med alla oss från svinninge, dressyruppvisning till musik samt rasparad.

Jag skulle hoppa Glen i tävlingen och rida henne i rasparaden. Amanda skulle ride Glen i luciatåget, så hon fick rida dit henne medan jag åkte i förväg för att hjälpa till med hinder osv. När de ko alla från Svinninge till ridhuset såg jag att Glen inte såg hel ren ut i bak. Efter luciatåget berättade Amanda att Glen gått omkull i ett dike påvägen dit. Hon var lite svullen och varm och hade några småsår, och markerade i skritt, så det blev ingen hoppning för oss, så trist! Nu verkar hon tack och lov mycket bättre, så det var nog ingen fara, men vi tar det lugnt med henne i några dagar för säkerhetsskull..

Men jag fick låna en annan häst, Beljano, jättefin Arab, av en i stallet så jag kunde vara med ändå! Har aldrig suttit på hästen förrut, men han var jättetrevlig och det kändes inte som om vi hade några problem med att komma överrens. Hoppade 50 cm, och det gick hur bra som helst! Han hade lite konstiga gångarter, så avstånden mellan kombinationerna blev sådär, men det va ju så lågt så det gjorde inget. Sjukt kul var det, och jag hoppas att jag får hoppa honom igen! Ägaren sa att om inte Glen är bra i benet till hoppträningen nästa vecka, får jag gärna hoppa Jano. Så skönt att hoppa i en riktig hoppsadel igen också! Fick tillbaka lite självförtroende igen och det behövdes! Tyvärr vann Täljö mot oss rätt rejält, men det gjorde inget :) Svinninge vann iaf hundhoppningen, där vi var bäst! Amanda vann med sin hund Lilith och två kom Mia och Sting.

Fick rida Jano i rasparaden också, vilket var kul. Hade förberett en massa texter, vi har ju rätt många olika raser i vårt stall, så det blev lyckat! Tyvärr var det många som hunnit gå då, då det blev rätt sent och kallt. Till nästa år kan jag tipsa Täljö om att börja tidigare med showen, kanske redan vid halv ett.?

Har inte så mycket bilder från showen tyvärr, men här är ett på Amanda och sötaste Glen innan de rider iväg till Täljö:


Kommentarer
Postat av: mathilda

SV:

Ja dom är tajta. MEn jag har XXS i mina och de är egentligen lite för små nu. Men eftersom att det är stretchtyg så är de inte tajta så att det blir svårt att röra sej. Det känns knappt som att man har byxor på sej när man har dom och man är sjukt rörlig, samtidigt som man har jättebra grepp i sadeln! :)

2010-12-14 @ 12:41:53
URL: http://mathildaochjulija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0