Dressyrträning 30/11

Igår var det dressyträning på DJRK. Jag fick Royal som jag red på kandar, en väldigt trevlig och sympatisk häst att rida. Jag gillar honom! Han är dock hemsk att göra i ordning! När jag kom in i boxen tryckte han sig mot väggen och studsade upp och ner med frambenen. Tur att man inte är rädd av sig, men jag litar inte för fem öre på hans ben och tänder!

Hur som helst, igår tränade vi mycket öppnor och slutor, och övergång direkt från öppna till sluta. Jag tyckte det gick väldigt bra för oss, jag kunde säkert ha böjt honom mer dock i rörelserna. Red halva ridpasset utan stigbyglar, då Royals sadel är hemsk och har ojämna läder, så jag sitter helt snett! Men det gick bra, fick en tendens till att bli lite klämmig med benen bara tyvärr, men försökte tänka på det och endast hitta balans sitsen. Royal blev lite smått irriterad så fort jag blev klämmig så det var ju en bra påminnelse. Royal är väldigt bra på det viset för mig, han säger till och då kommer jag ihåg. Tyckte själv dock att det blev lite segt traven men det skyller jag på stiglädrena då jag itne kände att jag hade tillräckligt med balans själv för att kunna öka på som jag ville! Fick till en riktigt härlig högergalopp också, som jag var jättenöjd med! Fick beröm från andra i gruppen efteråt så det var kul! Synd att ingen filmade eller fotade just då.

Jag älskar att rida med kandar! Jag blir mycket känsligare i handen, eftersom man är tvingad till det när man sitter med en stark bettsling, och hästen lyssnar perfekt!


2 bilder på Royal i stallet, innan lektionen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0