Nyblivet träningsfreak

...och jag som lovat att jag ska bättra mig när det gäller uppdateringar i bloggen... Men till mitt försvar kan jag faktiskt lägga fram att jag har haft sjukt mycket att göra på jobbet, en hel del träningar, både i hoppning och dressyr, och jag har faktiskt varit med på två grupp-pass i Åkersberga!

Äntligen fick jag testa på Zumban! Jag kan varmt rekommendera den till alla som funderar på att börja träna men inte vet riktigt vad. I Zumba rör man mycket på hela kroppen och jag var helt slut efter gårdagens pass! Kan iof bero på att jag hade min första dressyrträning för Jenny Hellström en timme innan Zumba-passet. Kan definitivt inte rekommendera att lägga upp träningar med så kort mellanrum. Hann få i mig en banan emellan, men ändå knorrade magen och jag vart lite snurrig och matt mot slutet, men jag klarade mig igenom hela passet utan vila och svimmningsattacker (som jag lätt får vid väldigt hetsiga pass så som exempelvis spinning, step eller liknande). Förrutom Zumba dansade vi även Marengo (tror det hetet så?), salsa och någon form av hiphop-dans.

I söndags tränade jag Boxercise på samma ställe i Åkersberga, Skärgårdsstad. Jag blev rätt överraskad, då jag trodde passet skulle hålla på i en timme, men när klockan började närma sig åtta (passet startade klockan sju på kvällen) och jag såg till min fasa att inga andra började varva ner, så såg Mia min förskräckta min och talade om för mig att vi skulle träna i en hel halvtimme till! Gissa om jag var trött efteråt! Mia fick sig iaf ett gott skratt efter mitt lilla utbrott i hallen. Men det var otroligt roligt, jag har aldrig boxats förrut men det är nog definitivt något som jag vill fortsätta med! Jag kommer nog att köpa ett terminskort hos Skärgårdsstads Idrottsförening, där dessa pass finns. De tar endast 500 kronor per termin, så det känns helt okej, även om jag kanske är med på endast 1 - 2 pass i veckan.

Jag trodde att jag efter denna hårda träning i söndags i kombination med att jag är sjukt otränad, skulle göra hoppträningen på måndagen återigen till en katastroflektion. Men jag måste säga att det gick bättre än någonsin! Ännu en anledning till att fortsätta med träningen...

Om jag hinner ska jag testa Core-passet på torsdagar också. I core tränar man ju mage och ryggmuskler, precis vad som behövs för ridningen och speciellt för mig som verkligen måste träna upp de musklerna så jag orkar sätta mig ner även i Glens galopp och arbeta henne med sätet ordentligt så hon trampar under sig som hon ska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0