Helgen...

Jaha som ni märker är jag väldigt dålig på att uppdatera bloggen under helgen, men jag brukar ha så fullt upp att jag inte hinner sätta mig vid datorn! Hur som, lägger in en kort uppdatering från i-phonen samtidigt som jag tvättar, tur att det funkar. Vilket det uppenbarligen inte gjorde, då jag skrev inlägget igår men det las aldrig ut på bloggen! *suck

I torsdags var det som jag fasade hårt på volten, men åkern kändes helt ok så jag slängde ut några bommar på den upplysta delen och travade lite över som lite markarbete. Gjorde rätt brett mellanrum så tog en galopp över också. Glen var väldigt pigg o ville bara springa, men efter ett tag gick hon rätt fint. Efteråt var hon sjukt svettig! Hon får så lång vinterpäls.

I fredags red jag ut med Mia och Micke, det var så mysigt! Glen kändes jättefin så arbetet dagen innan måste gjort susen. Amanda, som är den jag delar Glen med, hade Glen på lördagen så jag bestämde mig för att åka och hälsa på familjen i Uppsala. Jag hade det så lugnt och mysigt! Passade på att shoppa nya kängor, då skorna jag hade på mig, mina svarta skin-Converse, hade stora hål på hälarna! Måste komma ihåg att hitta kvittot och reklamera dem... På lördag kväll åkte jag in till Sthlm igen, vi, några från stallet skulle nämligen åka räkbåt från Slussen! Första gången för mig och det var verkligen lyckat! Vet inte hur många räkor jag åt, säkert 50 st, kunde inte sluta och de bara fyllde på hela tiden. Och bandet som spelade var jättebra! Men kommer inte ihåg vad de hette? Snabbare? Snyggare? Snällare? än Thord. Tog lite kort och filmer så lägger upp dem imorgon när jag sitter vid datorn.

Idag hade jag bestämt mig för att klippa Glen. Ska hoppträna imorgon och med hennes päls skulle hon bli dyblöt! För att vara första gången jag klippte henne gick det riktigt bra! Hon var så snäll, men vid armbågarna och sadelgjordsläget var hon extremt kittlig och ville inte stå still. Blev någon form av täckesklippning. Glömde fota så jag gör det imorgon och lägger upp. Efter det tömkörde jag på volten, som tinat upp ordentligt under dagen. Där gick hon jättefint! Perfekta skänkelvikningar i båda varven. Övade sedan övergångar och de gjorde hon jättesnyggt i båda varven. Hon höll tom formen, vilket vi har haft problem med och bevhövt jobba på. Var riktigt nöjd med henne idag.

Kommentarer
Postat av: Caroline

SV skrev precis ett inlägg om det, hans pappa är Cellestial e: Cantus:)

2010-11-24 @ 12:04:48
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0