Komma igång igen...

Det känns fortfarande tungt, men jag har bestämt mig för att försöka ta mig i kragen och hitta vardagen och med det försöka få igång bloggandet. Jag kan inte lova att det blir superbra uppdatering, men jag ska försöka.

Har försökt skicka in en del uppdateringar via min mobil, men någonting har strulat som gjort att de inte kommit fram! Har varit i kontakt med support för blogg.se, och de har ännu inte kunnat hjälpa mig men hoppas på att det ordnar sig snart...

I stallet har det inte hänt så mycket. Vi har provat sadlar, men ännu inte hittat någon som passar. Funderar på att boka in en tid hos Mustang så fort det blir bättre väglag, vågar inte köra transporten när det är halt ute!
Hoppningen går frammåt, även om det går långsamt pga jockeysadeln. Glen är redo att hoppa högre och tar jättefina språng, men jag hamnar i obalans så fort det blir högre än 80-90 cm.

I övrigt har hon behållit hullet jättefint i vinter, hon har tom en liten mage nu. Jag har bestämt mig för att gå över till Granngårdens avelsfoder istället för Kraffts groov 125, då balansen mellan energi och protein blir bättre om jag gör det, i förhållande till allt annat hon får. Har bara testat i en vecka nu, så vi får se vad hon anser om det. Bra är iaf att Granngårdens säckar är 20kr billigare än Kraffts säckar.

Idag är det hoppträning och vi ska hoppa bana, så det blir nog skoj! Kan lägga ut banskissen tillsammans med redogörelse för hur det gick imorgon, om jag hinner. Har rätt mycket på jobbet och försöker hela tiden sysselsätta mig efter jobbet för att slippa tänka.

Förövrigt i livet håller jag på att komma över mormors bortgång och med allt administrativt som hör därtil, bla bostaden. Får se hur det blir, men får bra hjälp iaf, återkommer mer om det när jag vet mer. Imorgon ska jag följa med Mia och co på en Zumba-lektion! Det ser jag mycket fram emot! Blir väl kanske en redovisning av det också, om jag inte skämmer ut mig alltför mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0