Ingen hoppträning igår

Vi har lite jul-uppehåll med hoppträningarna, men nästa vecka drar de igång igen! Då är nog Glen så pass bra att vi kan vara med! Eftersom hon fortfarande är lite svullen i benet, så typiskt att det var just det benet som hon haft problem med tidigare, har jag inte velat hoppa i vilket fall. De har en Pay and JumpBogesund imorgon men vi kommer inte att vara med där.

Igår bestämde jag mig för att rida lite dressyrövningarvolten. Måste ju komma igång igen. Glen var pigg och ville inte riktigt slappna av och lyssna, vilket gjorde att jag blev irriterad och spännde mig, vilket ledde till en enda stor ond cirkel... Lät henne galoppera av sig lite i båda varven och försökte samla upp ordentligt, men det gick sådär. Efter det gick jag åter igen ner och gjorde en riktigt bra volt-övning i skritt och trav, och då var hon riktigt bra avslappnad faktiskt! Jag måste bara rida igenom henne ordentligare i varv-byten och på raksträckor, slarvar lite där.

Hittade en jättebra sida med en massa bra dressyrövningar, här. Igår hade jag tänkt att göra flera av voltövningarna, men börja med den "Lösgörande övningen" med volt tillbaka. Men som sagt, vi kom inte längre än att vi bara red den övningen. Och den var riktigt bra!

Efter det skrittade och travade jag henne lite i låg form i snön på åkern. I stallet hittade jag mitt massageliniment som varit borta, och jag har inte hunnit köpa nytt, så då gav jag henne en rejäl massage i rygg, rumpa och bog.

Ikväll ska jag rida lektion på min gamla ridskola, Östermalms Ridskola, på Ryttarstadion. Hoppas min älskade Jack går kvar! Tävlade honom en del i dressyr, upp till Lätt A, så vore kul att sätta mig på honom igen och se om han fortfarande är trevlig att rida. Om inte han går vill jag gärna ha Rose, en häst som går medelsvår dressyr och är helt underbar när hon väl godkänner ryttaren. Återstår att se ikväll vem det blir..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0