Stulna chaps..

Åh jag blir så arg! Nu har mina shortchaps i skinn försvunnit i stallet! De som var så sköna och satt så bra. Visserligen hade jag en fundering på att försöka hitta ett par nya, men det låg inte överst på min inköpslista. Men nu har jag inget val, nu måste jag köpa nya! Det jobbigaste är att min fleece-jacka från Equipage också är borta, samt andra stallkompisars hjälmar och skor...

Jag tycker det är så praktiskt med chaps, jag har ju oftast samma skor i stallet som när jag rider nu på vintern och då är det bara att slänga på chapsen över innan jag sitter upp. Detsamma är det på sommaren!

Jag har varit inne på Anderssons Häst och Hund i Arninge och tittat lite men inte riktigt hittat några som passar 100 % bra. De som ligger bäst till är ett par läderchaps (det är ett måste!) från Mountain Horse eller ett par från Equipage, samma märke som mina gamla chaps som försvunnit var av.

                                          1058
Mountain Horse, bild: www.henrikssonsridsport.se    Equipage, bild: www.hastbiten.se

Min budget för ett par chaps ligger på kanske 800 kr, jag vill helst inte betala över 1 000 kronor. Då känner jag att jag lika gärna kan köpa ett par ridstövlar istället. Tur att det är Göteborg Horse Show snart, då ska jag leta reda på ett par snygga chaps till et bra pris! 

Någon som har något tips på ett par snygga och inte alltför dyra läderchaps?

Kommentarer
Postat av: Brusella

Tävling! - Vinn ett HORSEWEAR underblanket !

http://brusella.blogg.se/2011/january/vinn-ett-horsewear-underblanket.html#comment

2011-02-15 @ 16:39:19
URL: http://brusella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0