Ingen hoppning igår...

Skrev inläggt igår, men av någon anledning lades det aldrig upp på bloggen! Så ridningen skedde alltså i måndags..

Som rubriken antyder blev hoppträningen igår inställd tyvärr. Vi var för få som kunde igår, endast två stycken, och då är det lite taskigt att låta Anna-Karin åka ut så sent till oss. Väldigt tråkigt, men kanske lika bra att få en paus efter katastrof-träningen, när jag ramlade av flera gånger, förra veckan.

Istället bestämde jag mig för att rida lite lösgörande övningarvolten, som blivit lite mer tillplattad och helt ok att rida på nu! Gick inte att galoppera dock, men lite försiktig trav gick iaf. Longrade Glen först med gummisnodd, eftersom det var ett tag sedan hon hade dressyrsadeln på sig och för att mjuka upp henne lite innan jag hoppade upp. Det visade sig vara ett taktiskt drag.

Hon var så duktig! Tränade mycket sidvärtsrörelser, öppna, sluta, volter, framdelsvändningar mm mm. Det gick riktigt bra! Hon är fint lösgjord i bogen nu, extremböjde henne i halsen inått i båda varven och det gick hur bra som helst. Det hade hon mycket svårt för och klarade inte av för ett halvår sedan. Det är en sådan härlig känsla när allt arbete man har lagt ner ger resultat! Nu kunde hon i princip nudda min fot med nosen! Samlade även upp henne rätt ordentligt vid några tillfällen och tog korta korta trav och skritt-steg, men samlat, bara för att testa. Jag kände även att min sits var väldigt bra under ridningen, och jag tränade mycket på att använda magmusklerna ordentligt, som jag blivit väldigt slarvig med.

Efter ridpasset travade jag av och tog några galoppsprång ute på åkern i snön och skrittade ett bra tag efteråt.


Några bilder på Glen som jag tog efter ridningen i måndags

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0