Ett litet livstecken...

Vad söta ni är som fortfarande går in och läser bloggen! :) Trist att jag är så dålig som inte riktigt har tid... Tänkte iaf uppdatera lite om vad som hänt.

Har ju börjat med seriöst plugg för hästskötarexamen nu! Fick en kallelse denna vecka, men kunde inte det datumet så kunde tack och lov byta. Nu väntar jag på en ny kallelse, som kan dimpa ner i brevlådan när som helst! Spännande. Jag känner mig väl någotsånär förberedd, det som jag tror att jag kommer att behöva plugga mest på är nog foderlära och hästens fysik. Lusläser just nu både Hästens näringsbehov och utfodring samt Rätt foderstat bättre häst. Tänkte försöka få Mia att visa mig hur man lägger galoppbandage i stallet i veckan också.

 Hästens näringsbehov och utfodring (häftad)
Bildkälla: Bokia.se


Utöver pluggandet är det nu full fart med föreställningar av teatern "6 mimare 6 vita hästar", där jag hjälper till bakom kulissen som hästskötare. Väldigt roligt, och väldigt snälla arabhingstar som sköter sig bra! Har varit och sett föreställningen, och den var riktigt bra! Hade nära till tårar. Mimarna var otroligt duktiga på att immitera hästarna, och hästarna var otroligt lydiga och inspirerande. Susanne, deras tränare, har gjort ett jättefint jobb!
Har ni möjlighet måste ni gå och se detta! Spelas på Orionteatern i vår.


Bildkälla: orionteatern.se

Med Glen går det bara bra, förrutom att vi fortfarande inte har någon sadel... Letar och letar men hittar ingen. Har iaf kommit fram till att det endast är Dominus Hopp sadel med vid bom, ca 17'' som gäller. Inget annat passar och tro mig, jag har provat många sadlar! Eftersom de inte tillverkas längre så är det andrahandsmarknaden som gäller, vilket också gör det svårt. Om någon vet någon sådan sadel till salu, hör av er! :)

Jag har fortfarande inte hittat någon ny hopptränare efter att Anna Karin fått barn och itne har tid längre, men ska åka till Skånsta och titta på en hopplektion med en A-tränare i fälttävlan som ska vara bra! Om allt klaffar kanske han kan komma och träna oss, hoppas hoppas* Annars är det mest hemmaträningar nu, volten är ju fin att hoppa på äntligen så det är skönt. Några klubbtävlingar på Bogesund är det som står på planeringen, förhoppningsvis en redan nästa vecka. Har blivit fotad i helgen när jag hopptränade på volten, har jag tid senare kanske jag lägger ut lite bilder. De blev väldigt bra :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Var med och tävla om en intervju + fet länkning i min blogg! Läs mer här: http://varldenurminaogon.blogg.se/2011/april/minitavling.html#comment

2011-04-19 @ 23:03:37
URL: http://varldenurminaogon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0