Sthlm Horse Show

Årets Sthlm Horse Show i Globen är till ända och det var precis som alla andra år. Mycket show, mycket folk, lite montrar men en trevlig tradition runt advent!

Jag såg fredagens mittenföreställning, och måste säga att jag tyckte den var mycket bättre än den brukar! Det enda som jag saknar är en hoppclinic. Agria-hoppet är kul att se, och jag blir ju som vanligt väldigt taggad av att se dem. Det är ju en nivå som jag känner att jag skulle kunna vara med på om ett år, om allt funkar som det ska med min och Glens träningsutveckling...
Tränarnas hoppning var mycket bra, men hade gärna haft lite mer kommentarer när de rider om hur de ser på banan, hästen, sin egen form osv. Lite som en clinic med deras proffskommentarer samtidigt som de hoppar, eller ja innan och efter kanske.
Barbacka-hoppningen var sanslös!!! Har aldrig sett något liknande och är grymt imponerad! 1.90 cm utan sadel! Känner att jag ligger lite i lä där, hoppade kanske 50 cm barbacka när vi red från ridhuset i fredags.
Sist var det islandshästarna, 5-gångs tävling. Det var länge sedan de hade med passen i bedömningen, så det var superkul att se tyckte jag! Och mycket bättre hästar med! Förra året tyckte jag att knappt någon var ren i sina gångarter, men i år var de riktigt bra. Jag har suttit lite som sekreterare åt domare under bedömnings-tävlingar, när jag praktiserat på Agersta Islandshästcenter utanför Uppsala för några år sedan, så lite tips därifrån har jag ju fått hur domarna bedömer, vilket gör det mycket roligare att titta på tävlingarna.

Lite shopping i Anexet hann jag också med, även om det vart lite tajt med tid. Red på förmiddagen, så var inte i Globen förrän vid halv två, och efteråt skulle jag och Andreas åka till Eve och Claes i Norrtälje för lite god middag och trevligt sällskap, så då hade vi inte riktigt heller tid att shoppa. Tyckte generellt att det var rätt trist shopping i år, och inte sådär överdrivet billga saker heller! Men några saker fick jag med mig hem och kan bocka av från min önskelista, samt även annat:

* Stallboken 2011 + några plastfickor till min tävlingsmapp
* Svarta lädertyglar med gummi på insidan
* Glen Gordon - vinter/allround vattentäta kängor
* Ridsport Special
* Tunna tävlingsridstrumpor
* En karda (för katter eller hundar) som jag tänkte att jag kunde använda till att ta bort skräp från kardborband

Sen delade Mitt Val ut lite gratisgrejer; hovkrats, gummisnoddar och mgt litet mobilsmycke (bra present till syster yster!). Gratis hovkrats är nog det bästa man kan locka hästmännsikor med, det är ju en förbrukningsvara för oss!

Köpte ett Back on Track-täcke till Carros hund också, snäll som jag är. :)

Eve hittade riktigt bra och billiga tömmar i läder, med rep närmast hästen, men de fanns bara i 14m, vilket var lite synd. Jag hade gärna velat ha längre, men ska kolla om jag kan hitta dem lika billigt i butik. Kom från Lyckås ridsport.

Idag är det hoppträning och då ska jag testa de nya tyglarna! Spännande


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Sv: Ja, ridsporten är bra på många vis! :)

2010-11-29 @ 21:14:37
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0