Videologg från hoppträningen 6/12

Här kommer en liten film från vår hoppträning. Det är först Micke och Acke som hoppar, sen jag och Glen.
Ni får gärna kommentera min ridning, men då ska det vara konstruktiv kritik!! Men eftersom detta är min blogg och inte Mickes, ska ni inte kommentera hans ridning.




Några punkter som jag och Micke kom fram till (tack snälla Micke för att du kan vara kritisk mot mig, höhö;)). Dock ska det kommas ihåg att jag inte har lätt för att rida i jockeysadel:

* Aningen långa läder, bör korta något hål till
* Klämmer lite med lår och knä, måste trampa ned mer i stigbygeln och hitta balansen där
* Håller balansen i tyglarna, vilket kommer utav punkten ovan. Fixar jag sitsen och balansen leder det i sig till att jag blir mer följsam och mjuk i händerna
* Aningens för framåtlutad

Några bra saker var:

* Inte mer framåtlutad! Kunde varit värre, med jockeysadel i åtanke..
* Bra vägar
* Bra blick, för det mesta
* Jag är lugn och andas lugnt genom hela banan, inte nervös


Kommentarer
Postat av: sara

fin häst :)

2010-12-08 @ 18:13:55
URL: http://sarablomstrand.blogg.se/
Postat av: Caroline

SV 37 är den vidaste bomvidden och 34 normal så alltså är 36 vid bom, däremot så är inte Prestige så jättevida i storleken om man säger så. Arezzon har ju inte rundbossor utan kilbossor så det beror lite på hur hästens rygg ser ut hur den ligger.

om jag får komma med några tips ang hoppfilmen ovan så ta det luuugnt stressa inte och försök rida ihop hästen lite mer och få den mer på bakkärran. Ni såg ut att ha kul:)

2010-12-09 @ 14:55:01
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Ja visst ska de bli skojs! :D Äkta "blogawards" känsla.

Ska kolla in hoppvideon sen, men de jag gillar är din punkt lista och allting har med DIG o dina "problem" att göra. Annars ser man ofta: Hästen var, hästen är, hästen gör detta. Man måste våga se till sig själv vad man som ryttare gör för fel!



Kram på dig

2010-12-13 @ 15:45:51
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: mathilda

SV:

Hej! såg att du hade kommenterat på Carolines blogg om Starzup ridbyxorna! De finns på Sporttrend.se som är en svensk sajt. Jag har själv 4par. De är värkligen de skönaste jag har satt på mej och jag kan rekommendera som starkt! :)

2010-12-13 @ 21:20:10
URL: http://mathildaochjulija.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Jag kan absolut inte hoppa i dressyrsadeln! HAHA mina ben bara slängs hit o dit då!



Jättebra förslag, o ja tänkte också på hur man kunde starta ett forum för svenska hästsportbloggare.



Jätteroliga tips - hoppas jag får svar från gbg arrangörerna, annars får man leta upp nåt hotell i närheten, men lättast vore att vara i Scandinavium...

2010-12-14 @ 13:50:15
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0