Ridtur i -25 grader!!

Jag och Anna bestämde oss för att ta en liten tur på tottosarna igår, men det var innan vi kom till stallet och vi upptäckte att det var svinkallt!! Anna var nära på att banga, men jag övertalade henne (ganska lätt ;)) att haka på ändå. Glen är fortfarande lite svullen i höger bakkota efter att ha gått ner sig diket innan Julshowen, men markerar ingenting så jag tycker att det är dags att börja jobba bort svullnaden lite. Ofta går den ju ner när de får röra på sig, vilket de inte gör så mycket ute i hagen nu när det är så mycket snö och kallt! Utom typ Acke och Kingen som leker järnet! :P

Vi red barbacka, eller jag med barbackasadeln iaf, och bylsade på oss en massa kläder. Vi skrittade i snön längs galoppslingan, travade lite tillbaka och tog en lugn galopp uppför åkern till stallet. Det hela tog max en halvtimme, och vi höll oss varma utom kinder och fingrar. Kunde inte röra fingrarna när vi kom in i stallet igen, de var helt stela! Kallt men otroligt mysigt var det, och fint att rida ute när fullmånen lyser upp så otroligt mycket! Väldigt vackert. Glen kändes jättefin i benet, och svullnaden hade gått ner när vi kom tillbaka in i stallet igen, men hon var rätt pigg!

Nu är det jullov som gäller för mig ett par dagar. Ska hälsa på familjen i Uppsala, så Amanda får ta hand om Glen i ett par dagar nu.


Kommentarer
Postat av: dressyrteam

hej ta gärna en titt på vår blogg,nya och roliga saker alltid.

släng gärna en kommentar & följ oss via bloglovin

så följer vi er.

vi har även öppnat "veckans finaste ekipage" skicka din bild till [email protected] om du vill vara med.

2010-12-25 @ 21:13:49
URL: http://dressyrteam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0