Måste hitta ny sadel!

Jag har ju länge nu letat sadel till Glen, efter att Gabriella tittat på Glens rygg och konstaterat att hon har gått med fel sadel väldigt länge, långt innan jag började rida henne. Under sommaren och hösten har jag tagit ut Gabriella ett antal gånger för att behandla Glen, samt prova ut sadlar. Det är en hoppsadel vi är ute efter och de enda sadlarna, av många som vi har provat, som passar är Amerigo T-hopp samt Dominus hopp/flatback. Amerigon är nog lite för dyr för vår budget, så jag har letat och letat efter en Dominus men jag har än så länge inte hittat någon återförsäljare som har en Dominus som vi letar efter inne, i Stockholmsområdet.
Är det någon som kan tipsa om någon återförsäljare som säljer Dominus-sadlar?

Jag tittar även på annonser över begagnade sadlar, men hittar ingen passande sadel i närheten. Har lagt ut en annonshästnet, den finns här.

Snart har det gått så långt att jag ger upp! Om jag inte hittar en Dominus snart som funkar, så stoppar jag hästen i transporten och åker till Mustang och provar ut en ny sadel! Är dock rädd att jag inte kommer hitta någon där som passar Glen och som inte är så dyr, då hon har en rätt knepig rygg.
Någon som har erfarenhet av Mustang i Upplands Väsby, som vill dela med sig?

Klicka för att förstora bilden
Bild från sadelmagasinet.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0