Longeringslektion och varmare väder

Nu har det blivit varmare igen ute, det är verkligen inte kul när snön smälter och hästarna får jättestyltor... Hoppträning ikväll, det blir till att ta med hammaren o slå ut styltor innan träningen gissar jag. Vi måste ju rida ute en bit för att komma till ridhuset, och n'är det är så här slaskigt vill man ju inte ta transporten helst.

Nåja, igår hade jag en longeringslektion för en tjej i stallet. Det gick rätt bra tycker jag, lite teori först och sen longerade hon Glen. Jag behövde bara visa lite i början men sen fick hon göra allt själv. Glen var duktig som vanligt utom mot slutet, efter att hon blivit skrämd av några som skulle ta ner en massa prylar från loftet. Då hoppade och studsade hon som hon aldrig gjort förr när jag longerat och ville inte riktigt slappna av igen. Hon fick skritta lite och sedan ledas en stund för att slappna av, vi var ändå i princip klara när hon började hoppa omkring som en unghäst. När hon skrittade runt på volten såg jag att hon brunstade så då var det ju inte så konstigt att hon var så busig. Som det fullblodssto hon är kan hon bli rätt knäpp när hon brunstar!

Fikade lite i stallet sedan, vi har det verkligen så mysigt i vårt stall! Alltid trevliga människor och vi ordnar så bra fester! Verkligen toppenstall!

Var och handlade lite foder till Glen och passade på att köpa en pannlampa på Granngården, jag hoppas den blir bra och lyser bra, det är så mörkt när vi rider hem från hoppträningen på måndagar. Så den ska testas ikväll :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0