Julhelg och mellandagar

Julen har som den brukar varit fridfull, men ganska ovanligt lugn i år. Åkte upp till Uppsala för att fira med familjen, och det var såå mysigt! På juldagen brukar vi ha julträff hela tjocka släkten på mammas/Junichis (min styvfar) sida, men i år skulle vi vara hos min syster i Stockholm så jag orkade inte åka fram och tillbaka (jag skulle tillbaka till Sthlm på söndagen igen). Så jag firade juldagen med lutfisk med farmor, farfar och pappa, och sen såg vi nya Robin Hood på kvällen. Kan verkligen rekommendera den! Är ett big fan av Gladiator och med samma regissör och skådespelare så var den extremt lik, vissa scener näst intill identiska! Men det var kul att se, Robin hood tyckte jag var lite rörigare dock än Gladiator.

annadagen åkte jag och hämtade nycklar till en vän's hus, som jag ska passa inklusive hundar och katter i tre veckor från och med idag. Det ser jag mycket fram emot faktiskt! De bor nära stallet, så det är väl lite därför antar jag. Och deras hundar är så mysiga och snälla, så det kommer nog att gå bra. På kvällen åkte jag och Andreas in till stan och såg nya Narnia-filmen i 3D och åt grekiskt. Var så nöjd med hela kvällen, och filmen var superbra! Rekommenderar den till alla som inte vet vad de ska se på bio, speciellt i 3D! T.o.m. Andreas tyckte den var bra!

Fick inte så mycket julklappar i år, mest pengar, presentkort och smågrejer. Men av Andreas fick jag bl.a. bästa julklappen ever! Eftersom min bil står utomhus och alltid några dagar i taget innan jag använder den, har det varit ett rent helvete för mig när jag ska åka till stallet! Har fått ta en halvtimme för att gräva fram bilen, och har endast haft en lite bilskrapa att använda mig av. Kan tro att det varit en del sura miner och svordommar denna vinter... Fick av Andreas en hel uppsättning bestående av spade, borste, skrapa och mikrofiberduk av Andreas. Kunde inte ha fått en bättre julklapp! Och dessutom var de rosa! :D





Kommentarer
Postat av: Brusella

Nu är tävlingen avslutad, var det du som vann ?

Tack för att du deltog :)

2010-12-28 @ 13:54:12
URL: http://brusella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0