Dressyrträning 21/12

Dålig uppdatering igen... Måste verkligen skärpa mig, blir så långa inlägg när jag måste skriva ner flera dagar!

Hur som helst, igår hade jag min sista dressyrträning för Hanshen för i år. Eftersom det var sjukt kallt och massor med snö (inne i Stockholm?!?!) så stod det på SL's hemsida att innerstadsbussarna är cirka 20 minuter försenade (?!?!?!). Jag valde att inte chansa och ta bussen, utan istället rida i den senare gruppen efter mig där en vän, från tiden då jag red för Svante JanssonÖstermalm, kunde hämta mig och köra hem mig efteråt. Väldigt snällt av henne!

Jag fick Krolle, en femårig och inte jätterutinerad söt skimmel, som har någon form av huvudryckningar. Läste nyligen en artikel om just detta i Häst Magazinet (tror jag det var?). Väldigt intressant forskning att det det kommit fram att någonting påverkar och triggar trillingnerven externt så att hästen rycker med huvudet, och det kan nog vara precis det som Krolle har. Tydligen är han väldigt känslig mot knott och jag tror det kan vara så att han inte gillar när det kommer tillexempel korn från underlaget i ridhuset på hans nos. Hur som helst, så gick det väldigt bra igår!

Vi övade på öppnor, slutor och övergång från öppna till sluta, i alla gångarter. Det gick mycket bra i skritten, i traven blev det lite mer spännt så jag gjorde skänkelvikningar övergående till sluta, och det gick bra. Därefter jobbade vi mycket med galoppen, öppna samt förvänd galopp. Jag var tvungen att hålla en ganska energisk galopp på Krolle, jag trodde det skulle blis vårt iom vårt trånga lilla ridhus mend et gick bra! Fick använda en del drivande hjälper så var rätt slut sen. Förvänd galopp gick helt okej! Trodde inte Krolle skulle klara det, men han fattade rätt på andra försöket i båda varven, så han var duktig! Är så nöjd med honom, och jag tror att han var rätt nöjd med mig också! Han gick i stadig form, utom när han ruskade med huvudet. Där kunde jag varit snabbare och drivit på honom direkt när jag märkte att han gjorde så, jag avr alltid lite efter vilket han nog inte fattade helt. Men i det stora hela är jag extremt nöjd med lektionen! Tyckte min sits var bra igår också. Hanshen var också nöjd med mig, vilket var kul så här sista lektionen för i år.

Kommentarer
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

hej <3

gillar du min blogg ?

<3 KrAmSiSaR <3

; )

2010-12-22 @ 19:25:35
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0