Besvikelse...

Känner för tillfället en viss besvikelse...

Igår fick jag ett samtal från en vän, som berättade att en som hon känner som jobbar hos en mycket duktig dressyrryttare/tränare, som tävlar internationellt, sökte akut efter en vikarie, då hennes vikarie hade drabbats av en akut olycka. Jobbet var en månad, och skulle innefatta stallarbete, ridning och träning m.m. Mat och husrum ingick och jag kunde ta med Glen, vilket skulle vara perfekt för vidareutbilda henne. Min kompis rekomenderade mig och jag blev självklart jätteglad! Detta passar in perfekt i mitt liv just nu, då jag är lite osäker på vad jag vill göra i framtiden och en avstickare är precis vad jag behöver. Plus att jag gärna i framtiden arbetar med något hästrelaterat, även om det bara skulle vara på fritiden, och en bra referens är alltid bra att ha då.

Allt verkade i prinicip klart, jag skulle bara prata med min nuvarande chef om att få ledigt i en månad, vilket egentligen inte är något problem men vill gärna ha det helt grönt innan jag säger ja. Då får jag ett sms där står att tjejen som blivit akut "sjuk" kunde arbeta trots allt!

Att man blir så besviken! Det är trist när man är helt inställd på att göra något som man verkligen ser fram emot och sen blir det inte av! Nåja, hon sa att hon skulle komma ihåg mig om de skulle behöva hjälp vid ett annat tillfälle, men då kanske det inte passar in i min livssituation. Nej, nu får jag gaska upp mig.

Har trots allt som mål nu att i vår ta hästskötarexamen (som jag borde ha gjort under min hästhållningsutbildningJälla men missade då att skicka in papprena...), så det är något att se fram emot!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0